19,8 graden

 Voor het eerst sinds waarschijnlijk ergens in mei, is de temperatuur in de huiskamer gezakt onder de 20 graden (om 08.00 u). Maar gelukkig heb ik de thermostaat nog gefixeerd op 17 graden zodat de verwarming het nog niet doet.

Het was een zorg dat wanneer ik op pensioen ging en dus iedere dag thuis zou zijn van 's morgens tot 's nachts de verwarmingskosten de pan uit zouden rijzen. Dat zou de besparing op mijn weggevallen torenhoge verplaatsingskosten voor een deel teniet kunnen doen.

Oplossingen: warmer aankleden en naar buiten gaan om te bewegen en intussen de thermostaat op laag zetten.

Tot nu toe nog niet nodig en dat komt waarschijnlijk ook door dat we in het afgelopen jaar geïnvesteerd hebben in een betere isolatie van het huis.

Ik wil het aanslaan van de verwarming zo lang mogelijk uitstellen. Maar ja, de temperatuur is nu gezakt tot net onder de 20 graden. Ik heb het niet koud en in huis loop ik nog rond in een T-shirt :))


Reacties